Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü tarafından hemşirelere yönelik gerçekleştirilen “Klinik Rehber Hemşire Eğitimi”nin dördüncüsü gerçekleşti.
Sağlık Bilimleri Fakültesi Seminer Salonu’nda, Samsun ilinde çalışan birçok hemşireyi bir araya getiren ve Hemşirelik ve Ebelik Bölümü öğretim üyelerince verilen eğitim, 2 gün sürdü.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın ardından başlayan etkinlikte açılış konuşmasını Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölüm Başkanı Prof. Dr. İlknur Aydın Avcı gerçekleştirdi. “Klinik Rehber Hemşire Eğitimi”ne dair katılımcıları bilgilendiren Aydın Avcı, 2015’ten itibaren bu eğitimlere yer verdiklerini hatırlatarak, rehber hemşire olmanın hemşirelik eğitimindeki önemini vurguladı.
Açılış konuşmasının ardından programın Düzenleme Kurulu Başkanı Prof. Dr. Özen Kulakaç, katılımcılara rehber hemşire eğitiminin amacından bahsetti: “Klinik rehber uygulanmasının standardının sağlanması, eğitimin kalitesinin garanti altına alınması ve okul-hastane iş birliğinin güçlendirilmesi amacı gözetilerek, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK) ile Hemşirelik Eğitimi Derneği (HEMED) iş birliğiyle düzenlenen toplantılar sonucunda ‘Klinik Rehber Standartları’ belirlendi. Bizler de bu doğrultuda eğitimlerimizin dördüncüsünü vereceğiz. Rehber hemşire eğitimini çok önemsiyoruz, çünkü kliniklerde çalışan hemşirelerin bilgi birikimleri bizim için ve öğrenci hemşireler için çok değerli. Şu anda herkes klinikle birlikte olmaktan, öğrencilerimizi uzman hemşirelere emanet etmekten, onların değerlendirmesine ve bilgisine sunmaktan son derece memnun.” diye konuştu.
Kulakaç, konuşmasının ardından “Hemşirelik Eğitiminde Klinik Rehberlik, Tanımı, Rehberin Özellikleri, Rol ve Sorumlulukları” ve “Patricia Benner’ın Acemilikten Ustalığa Hemşirelik Teorisi Çerçevesinde Öğrenci Hemşireler için Hemşire Rehberliğinin Önemi” adlı sunumlarıyla katılımcılara hitap etti. Prof. Dr. Özen Kulakaç, katılımcılarla sorular üzerinden etkileşime geçerek sunumlarını interaktif hâle getirdi.
Prof. Dr. Özen Kulakaç’ın sunumunun ardından ilk gün, Hemşirelik Bölümü’nden Dr. Öğr. Üyesi Afitap Özdelikara’nın “Farklı Öğrenme Stilleri ve Klinik Öğrenme Deneyimine Etkisi”, Dr. Öğr. Üyesi Serap Güleç’in “Uygulamada Etkili Geri Bildirim Verme” ve “Olumlu Öğrenme Çevresinin Oluşturulması ve Klinik Rehber Hemşirenin Rolü”, Dr. Öğr. Üyesi Figen Çavuşoğlu’nun “Klinik Büyüme ve Gelişme Aracı Olarak Reflekşın (Yansıtma)” sunumlarıyla son buldu.
Katılımcıların ilgiyle takip ettiği eğitimin ikinci gününde ise Hemşirelik Bölümü’nden Dr. Öğr. Üyesi Özge İşeri’nin “Öğrencinin Bilgisini Uygulamaya Aktarmasına Yardım Etme Sürecinin Planlanması”, Dr. Öğr. Üyesi Nihal Ünaldı Baydın’ın “Ekip Çalışması, Liderlik Ve Klinik Öğretim”, Dr. Öğr. Üyesi Esra Tural Büyük’ün “Bölümün Klinik Uygulama Hedefleri, Kayıt Ve Dokümanları”, Dr. Öğr. Üyesi Nazlı Baltacı’nın “Değerlendirmenin Dokümantasyonu, Zorluklar ve Çözüm Önerileri”, Dr. Öğr. Üyesi Oya Sevcan Orak’ın “Rehberlikte İletişim ve Öğrenciyi Destekleme Stratejileri- Dinleme, Güven ve İlişki Geliştirme” ve “Örnek Durumlar Üzerinden İletişim ve Öğrenciyi Destekleme Stratejileri (İletişim Atölyesi)” ve Ebelik Bölümü’nden Dr. Öğr. Üyesi Şebnem Rüzgar’ın “Uygulamanın Değerlendirilmesi; Bilgi, Beceri ve Tutumlarda Gelişmeyi İzleme, Başarıyı Sürekli Değerlendirme” sunumları yer aldı.
Eğitim, katılımcılara 5 yıl geçerlilik süresi olan Klinik Rehber Hemşire Sertifikası takdimi ile son buldu.